keskiviikko 7. syyskuuta 2016

Kirjastoauton vierailu Perheniemessä

 Jotkut teistä saattavat jo tietääkin, että minä Tarja olen aloittanut Perheniemen opistolla tiedotus- ja markkinointisihteerinä kesäkuun alussa. Asustelen osa-aikaisesti opistolla ja raportoin opistoelämästä sen mukaan mitä näen ja kuulen. Nyt kerron teille harrastuksesta, jonka olen aloittanut jo pienenä tyttönä ja jota voin oikein mainiosti jatkaa täällä Perheniemessä ollessa: lukeminen.


Kun työt on tehty ja päivä kääntyy iltaan, minulla on Perheniemessä paljon aikaa harrastaa ja nauttia vapaa-ajastani. Usein kiireisen elämän keskellä jää joitain harrastuksia pois vaikka niistä pitäisikin. Minulle käy välillä näin lukemisen kanssa. Täällä Perheniemessä ollessani minulla on kuitenkin aikaa lukea. Hankin Kausalan kirjastosta kirjastokortin muutama viikko sitten ja eilen menin ensimmäistä kertaa elämässäni kirjastoautolle tavoitteena etsiä mielenkiintoisia kirjoja!


Kirjastoauto tulee melkein joka tiistai Perheniemen opiston parkkipaikalle. Parittomilla viikoilla klo 17:55 ja parillisilla viikoilla klo14:35. Menin työpäivän aikana katsomaan minkälaista valikoimaa kirjastoauto tarjosi ja siellähän oli laidasta laitaan kirjoja. Totta kai uudehkoa kirjastokorttia täytyi testata, joten lainasin ison pinon kirjoja iltalukemiseksi.


Kirjastoautolla oli myös hyvin mukava kirjastoautokuski, jolta sain erinomaista palvelua. Hän suositteli minulle kirjoja kun kerroin minkä tyyppisistä kirjoista yleensä pidän. Kirjastoauto ei ole kovin pitkää aikaa paikoillaan (täällä 15-20min), joten lainaajan tulee olla aika nopea päätöksissään. Tämän vuoksi henkilökunnan apu voi olla tarpeen jos hakusessa oleva kirja ei ole jo kirkkaana mielessä.


Kuulin visiitilläni myös sen, että uusi kirjastoauto valmistuu joulukuussa, joten sitä sitten odottelemaan. Tämä vaaleanpunainen auto palvelee siihen asti kaikkia innokkaita lukijoita myös täällä Perheniemessä. Suosittelen siis kaikkia nykysiä ja tulevia opiskelijoita hyödyntämään tätä mahtavaa palvelua ja käyttämään tätä aikaa täällä myös lukemiseen.


Terveisin Tarja